Aínda que se denominan habilidades brandas, as soft skills estanse converter nun dos puntos duros á hora de valorar a un profesional. E é que, se a pandemia púxonos a proba, as persoas con maior capacidade de resiliencia son os que lograron a mellor nota. Paciencia, adaptación a situacións adversas e tenacidade foron clave para sobrepoñerse ás grandes limitacións que nos impuxo o virus durante tantos meses. Unha habilidade que non se estuda nas carreiras universitarias, senón que forman parte da nosa personalidade ou se adquire a través de formación específica e experiencia.
Business sketches and drawings on wall
Segundo un informe da consultora norteamericana McKinsey, as tres principais áreas de habilidades brandas que máis botan en falta os departamentos de recursos humanos das grandes empresas son: resolución de problemas, pensamento crítico, innovación, creatividade e habilidade para lidar con situacións complexas e ambiguas.
Teletraballo, deslocalización, cambios constantes nas normativas, restricións e unha infinidade de limitacións iniciaron cambios transcendentais no ámbito laboral e leváronnos a lidar cun día a día moi diferente con numerosas reunións dixitais, ferramentas de cloud technology, coordinación virtual de equipos ou dinámicas de comunicación interna moito máis complexas ao non vernos en persoa.
A gran pregunta é, por tanto, que soft skills ou habilidades brandas requírense hoxe en día no mercado? Toma nota 8 competencias esenciais para triunfar nun mundo post-COVID-19 da Comisión Europea:
– Technology skills/ Dixital skills: habilidades que se impoñen nunha contorna mundial que depende da innovación tecnolóxica e as novas ferramentas dixitais para superar os grandes desafíos aos que nos enfrontaremos nos próximos anos.
– Liderazgo: Inspirar, motivar, coordinar en contornas de teletraballo. A próxima xeración de líderes teñen que sacar o máximo partido aos seus equipos fomentando a iniciativa e a proactividad.
– Intelixencia emocional: empatía, a influencia e a colaboración, tres aspectos craves en contornas laborais. Comprender e dominar as túas emocións e poñerse no sitio do outro, son actitudes que fomentan a cohesión dos equipos.
– Pensamento crítico: fake news e infoxicación contaminan os procesos de toma de decisión en contornas moi cambiantes. Dispoñer desta capacidade é fundamental para acertar.
– Data Literacy ou alfabetización de datos: a capacidade de seguir procesos e analizar a través dos datos.
– Adaptabilidade ou resiliencia: fronte a contornas altamente cambiantes, resistir e repoñerse rapidamente a situacións complexas é o noso día a día. Esa foi unha das grandes leccións que nos deu esta pandemia.
– Creatividade e innovación: as ideas moven o mundo. A transformación virá necesariamente de mentes creativas e innovadoras. Os profesionais que posúan estas calidades terán moitas máis oportunidades de liderar os grandes cambios do futuro.
EXTRA- TIP: A capacidade de comunicación é unha das habilidades brandas que máis se valoran nas grandes empresas. Comunicación asertiva, facilidade para entenderse co equipo, trasladar correctamente toda a información sobre os teus proxectos ou o teu día a día cara aos teus superiores ou os teus compañeiros ou realizar correctamente presentacións públicas.
Dálle a volta á situación e potencia as túas habilidades brandas para encaixar mellor nos postos de traballo do futuro. Prepárate e dá os teus primeiros pasos grazas ás nosas prácticas formativas ou consulta os nosos cursos para non quedarte atrás. En FEUGA apostamos polo talento. E ti?